Translate

Friday 16 August 2013

Gigi Ronaldinho Kini Sudah Tak Jongang Lagi



tubuh apa yang paling dikenali dari Ronaldinho? Jawapannya jelas bahagian gigi Jongangnya. Namun, apa jadinya bila gigi RonBahagian aldinho sudah tidak Jongang lagi?

Ya, Ronaldinho dituntut sudah tidak mempunyai gigi yang Jongang  Suratkabar Brazil, O Globo, memberitakan bahawa pemain timnas Brazil itu menjalani pembedahan kecil di sebuah rumah sakit di Belo Horizonte, Selasa 13 Ogos 2013 waktu setempat.

Kakak sekaligus agen Ronaldinho, Roberto Assis, memastikan anak guamnya itu melawat doktor gigi di Belo Horizonte. Namun, Roberto membantah Ronaldinho telah menjalani pembedahan untuk meluruskan giginya.

"Itu hanya sebahagian daripada rawatan gigi biasa, dan tidak akan mempengaruhinya," ujar Roberto.

Ronaldinho dengan senyuman baru

Namun, O Globo memastikan telah terjadi perubahan di gigi Ronaldinho. Hal itu terlihat ketika bekas pemain Barcelona dan AC Milan ini mengukuhkan Atletico Mineiro melawan Bahia, Rabu 14 Ogos 2013 waktu setempat.

Dari foto yang ditunjukkan O Globo, terlihat gigi atas bahagian depan Ronaldinho sudah tidak terlalu maju atau Jongang. Keadaan tersebut berbeza dengan gigi Ronaldinho beberapa minggu lalu.

Sebelumnya, dalam wawancara dengan majalah sepakbola Perancis, So Foot, Ronaldinho mengaku tidak mempunyai rancangan untuk mengoperasi giginya. Pasalnya, pemain 33 tahun itu boleh menjadi terkenal, salah satu melalui gigi Jongangnya itu

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More