Translate

Wednesday 26 June 2013

Jual Aplikasi kepada Google, Kanak kanak 12 Tahun Mampu beli 3 Ferrari?


Link Video                  Callum, pemilik Ferrari termuda di dunia.

Membeli supercar model Ferrari tentu memerlukan wang yang tidak sedikit. Bagi orang yang tidak berkocek tebal, mungkin perlu bertahun-tahun mengumpul wang agar boleh memboyong Ferrari ke garaj rumah.

Nah, kali ini ada kisah seorang bocah yang masih berusia 12 tahun, tapi telah membeli 3 unit model Ferrari termasuk 458 dan 599GTO. Bagaimana boleh?

Dilansir Carscoop, Selasa 25 Jun 2013, bocah bernama Callum itu membeberkan bagaimana ia boleh membeli kereta dengan harga berbilion ringgit itu.

Dalam satu temu bual dengan wartawan FGear.TV yang dimuat turun ke YouTube, Callum mengaku mendadak jadi jutawan cilik, setelah membuat sebuah aplikasi (tidak disebutkan namanya), yang kemudian dijual kepada Google, saat ia masih berusia 8 tahun.

Diduga aplikasinya itu dijual dengan harga Rp8, 5 juta pound Sterling sehingga ia sangat mudah untuk membeli Ferrari.

Tapi hasil wawancara itu menimbulkan kontroversi para pengunjung YouTube. Banyak yang mengulas tak percaya dengan video itu. Wawancara yang kurang detail membuat mereka mengatakan kalau itu hanyalah sebuah penipuan.

"Tidak ada nama aplikasinya dalam cerita. Ayah macam apa membolehkan anak yang masih berusia 12 tahun membeli kereta?," Tulis pengguna dengan akaun Youtube alix514ify mengulas mengenai.

Namun, pengguna akaun Youtube Daandude1 justru percaya dengan apa yang dikatakan Callum. "Saya fikir anak ini jauh lebih pintar kerana semua orang tidak suka dengan video ini. Orang benci ketika membicarakan tentang wang, apa lagi ini adalah anak berusia 12 tahun. Dunia ini sudah sakit," tulisnya dalam medan komen.

Setakat ini belum diketahui apakah cerita ini nyata atau hanya tipuan belaka saja. Tapi apabila benar, bererti dia adalah pemilik Ferrari termuda di dunia.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More