Translate

Thursday 25 July 2013

5 Orang Yang Mempunyai Tanda Lahir Pelik Dan Unik


110440_hairygirlTanda lahir biasanya dibawa bayi ketika lahir di dunia biasanya tanda lahir ini tidak berbahaya dan
menimbulkan masalah kesihatan di kemudian hari tetapi jarang sekali bayi yang lahir mempunyai tanda lahir namun 5 orang berikut ini mempunyai tanda lahir yang aneh dan tidak biasa ingin tahu siapa saja mereka dan tanda lahir seperti apa aja itu semak 5 Orang Yang mempunyai tanda lahir Aneh dan Tidak Biasa berikut ini seperti dikutip dari blog tabekpuang

1. Zhang Hongming, 'Manusia Simpanse
'


Bulu tebal menutupi sebahagian tubuh Zhang Hongming, lelaki yang berasal dari Chongqing, China bahagian barat daya. Bulu tersebut berwarna kehitaman dan cukup tebal, sehingga mirip bulu cimpanzi. Kerana itu dia digelar lelaki 'cimpanzi'.
Mulanya tanda lahir hitam itu kelihatan biasa sahaja. Namun ketika berusia 8 tahun, di tanda lahir hitam itu mulai tumbuh rambut berwarna kehitaman yang tebal. Zhang mempunyai kelainan pigmen bawaan yang langka lantaran di tubuhnya terdapat nevus atau tompok berpigmen pada kulit. Keadaan itu menyebabkan bulu tebal tumbuh di sebahagian kulitnya.
2. Connie Llyod, 'bayi hidung badut'


Hidung badut yang besar, bulat dan berwarna merah adalah sesuatu yang membuat lucu. Tapi bagaimana jika seorang bayi dilahirkan dengan hidung badut? Bayi si hidung badut itu adalah Connie Llyod yang dilahirkan sudah mempunyai tumor di hidungnya.
Selama 2 tahun, Connie mempunyai hidung berwarna merah seperti hidung badut kerana tumor jinak. Namun baru-baru ini hidung badut itu berjaya diangkat dan Connie punya hidung yang sempurna.

3. Maimaiti Hali, 'Bocah Kura-kura'


Maimaiti Hali (8 tahun) seringkali diejek dan digelar sebagai 'turtle boy' akibat kulit di punggungnya yang mengeras. Keadaan ini membuatnya tampak berbeza dan aneh berbanding anak-anak yang lain.
Awalnya para perubatan mengalami kesukaran ketika mendiagnosis masalah ini kerana belum pernah menemui kes seperti ini sebelumnya. Doktor pun menyatakan keadaan ini akibat sel kulit yang tumbuh keras dan terus berkembang membentuk cangkang kura-kura.
4. George Ashman, 'Bocah Tanduk Setan'


George Ashman (6 tahun) lahir dengan mempunyai tanda lahir hemangioma yang berwarna merah terang dan ada benjolan pembuluh darah lembut yang abnormal. Untuk menghilangkan tanda lahir berwarna merah itu, doktor sampai perlu menanam dua 'tanduk' di dahinya yang kelihatan seperti tanduk setan.
Doktor harus menanamkan (implan) 2 rangkaian ekspander di bawah kulit yang tujuannya melebarkan kulit di dahi secara berperingkat. Setelah kulit dahinya melebar dengan bantuan dua 'tanduk' itu maka doktor boleh mengambil kelebihan kulit di atas tanda merah itu.
5. Li Xiaoyuan, 'Gadis Kucing'


Li Xiaoyuan digelar 'gadis kucing' kerana bulu halus berwarna abu-abu tumbuh di hampir seluruh badannya. Saat berusia 6 tahun, gadis asal Fengkai, China selatan itu mencari sebuah tanda seperti tanda lahir pada bahagian belakang tubuhnya. Tapi kemudian tanda itu berkembang menjadi berbulu halus seperti bulu binatang.
Lama kelamaan, tanda itu semakin besar dan kini sudah menutupi hampir sebahagian punggungnya serta mendalami pula ke daerah tangan dan muka.
Orang tua Xiaoyuan pun akhirnya membawanya ke doktor, tapi doktor pun justru kebingungan dan tidak boleh melakukan tindakan apa-apa untuk mengubati Xiaoyuan. Menurut doktor, kemungkinan menderita penyakit kulit yang sangat jarang ditemui dan aneh yang belum diketahui Nah itulah beberapa orang dengan tanda lahir aneh dan tak biasa yang mereka miliki.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More