Translate

Monday 29 July 2013

Lagi Penghinaan Terhadap Islam - Berhari Raya Dengan 3 Ekor Anjing!! Biadap Dan Kurang Ajar!!! @PDRMsia @shaberyc




Lepas seekor, seekor mempermainkan kesucian Agama Islam. Belum sempat reda kes Alvin dan Vivian menghina Agama Islam dengan memuatnaik poster berbuka puasa dengan 'Bah Kut Teh', seekor lagi pula telah buat hal. Anak muda yang menamakan dirinya sebagai Chetz, telah memuatnaikkan video sambutan Hari Raya Aidil Fitri dengan 3 ekor anjing! 

Dengan berlatarbelakang suara takbir menyeru kepada yang Esa, digambarkan anak muda ini bersiap-siap membuat persiapan di pagi Raya dengan menghidangkan kuih raya kepada 3 ekor anjing beliau. Sungguh biadap dan kurang ajar!!!

Imam An-Nawawi menyebut di dalam Al-Minhaj: "Yang disebut najis itu adalah setiap cecair yang memabukkan, anjing, babi dan apa-apa yang lahir daripada keduanya." (Mughni Al-Muhtaj, Khatib Syarbini:1/110). Kata Al-Qardhawi, hukum membela anjing sebagai binatang kesayangan (hobi) adalah haram, yakni diharamkan oleh Rasulullah SAW. 

Dalilnya: Daripada Sufyan bin Abu Zuhair, bahawa Rasulullah SAW bersabda: Barang siapa memelihara anjing bukan untuk menjaga ladang atau ternak, maka setiap hari pahalanya berkurangan satu qirath. (Riwayat Bukhari dan Muslim dan semua ahli hadis yang lain). Inilah juga pendapat majoriti mazhab Syafie, Hanbali, Maliki dan Zahiri (al-Majmuu', IX/234).

Daripada Abdullah bin Umar, dia berkata: "Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda: Sesiapa memelihara anjing selain anjing untuk berburu atau anjing menjaga binatang ternak, maka pahalanya akan berkurang dua qirath setiap harinya." (Riwayat Bukhari no. 5059 dan Muslim, no: 2940). 

Juga daripada Ibnu Umar RA berkata: "Rasulullah SAW memerintahkan supaya membunuh anjing kecuali anjing untuk berburu atau anjing untuk menjaga kambing atau menjaga haiwan ternak. (riwayat Muslim no. 1571)"

Apakah anak muda ini berniat untuk menghina Islam dengan meletakkan latar belakang Takbir Raya ketika belaiu digambarkan sedang berhari raya dengan anjing? Apakah anak muda ini sememangnya berniat untuk menghina Islam atau sekadar beliau tidak peka dengan hukum hakam Agama Islam?

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More