Translate

Monday 29 July 2013

Peluk Islam kerana senyuman banduan


Seorang Atheis Amerika yang bekerja sebagai pegawai keselamatan di penjara Guantanamo memeluk islam kerana melihat tahanan muslim selalu tersenyum.

Terry Holdbrooks tiba di Guantanamo pada tahun 2003.Ketika itu beliau berusia 19 tahun datang sebagai seorang atheis namun setahun kemudian menjadi seorang Muslim yang taat.
Holdbrooks mengaku yang beliau merasa kagum dengan tahanan-tahanan penjara yang boleh bangun setiap hari dalam keadaan tersenyum walaupun tak berdaya dan terpasung di sebuah kem penjara dengan tipisnya harapan untuk mendapat kebebasan..

Beliau memeluk Islam setelah menghabiskan banyak masa berbincang dengan beberapa tahanan yang boleh berbahasa Inggeris.Beliau merasakan ada sesuatu yang tidak diketahui melainkan perkara itu hanya ada di dalam islam.Maka Terry Holdbrooks mula bertanya mengenai islam sehingga berjam-jam,Kemudian Seorang dari tahanan penjara memberikan kepadanya salinan al Quran untuk dipelajari.Alhamdulillah beliau telah islam ditangan salah seorang tahanan di penjara tersebut.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More