Translate

Thursday 1 August 2013

Gambar perkahwinan dan ideologi Gay warga Cina yang meloyakan.




Pasangan gay tua yang bekerja sebagai guru dan seorang lagi tukang hantar minuman dari Pinggu ini saling bertukar-tukar ikrar dalam satu majlis dengan disaksikan oleh rakan-rakan dan keluarga yang menggelar mereka Big Treasure dan Little Treasure.

Namun, perkara ini dianggap terlampau buat anak kepada salah seorang pengantin ini yang akhirnya menghalau sebahagian tetamu keluar.

Homoseksual adalah satu topik yang pantang di negara China walaupun sesetengah anggaran mengatakan terdapat 30 juta gay di China.

 Dan perkahwinan pasangan itu adalah semata-mata ikrar peribadi antara satu sama lain kerana undang-undang perkahwinan di China tidak membenarkan perkahwinan sesama jantina.

Hari besar pasangan itu datang selepas mereka mula bercakap tentang hubungan mereka melalui rangkaian sosial. Tidak lama kemudian, pasangan yang berada dalam lingkungan 60-an ini mengumumkan rancangan mereka untuk berkahwin dalam talian, malah akan bercium di kamera beberapa kali.

Guru, yang bertemu dan jatuh cinta dengan pasangannya apabila dia menghantar minuman ke rumahnya berkata: “What’s wrong with falling in love with each other? Why do you attack us with such abusive language? Gays in America are allowed to get married now. We are not there yet. What is it exactly that you are against? We just kissed – so what? It’s none of your business.”

Malah mereka turut menulis di blog mereka: “We are determined not to leave each other unless we die. We will fight for ourselves no matter how hard or painful it is.”


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More