Translate

Saturday 20 July 2013

Penculikan Ng Mun Tatt Ada Kaitan Dengan Tindakan Alvin, Vivian



Ng Mun Tatt
KUALA LUMPUR: Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar menegaskan penculikan Ng Mun Tatt ada kaitan dengan paparan sensitif di Facebook yang dilakukan oleh penulis blog seks kontroversi Alvin Tan dan Vivian Lee.
Beliau berkata tindakan itu ada kaitan dengan paparan mempersendakan umat Islam, walaupun Ng menafikan penculikannya ada kaitan dengan komen agama yang dibuat pasangan kontroversi Alvivi.
"Saya berkata ia antara punca dia diculik tetapi selain itu terdapat juga sebab kerana ingin mendapatkan wang tebusan.
"Kami tahu mangsa diminta untuk memasukkan wang sebanyak RM3,000 tetapi lukisan di badannya adalah sebagai tindak balas terhadap tindakan Alvin dan Vivian," katanya pada Jumaat.
Beliau turut diminta untuk mengulas dakwaan beberapa badan bukan kerajaan (NGO) bahawa Peguam Negara telah menyalahgunakan kuasanya kerana ketika pasangan kontroversi, Alvin dan Vivian didakwa ekoran kenyataan berbuka puasa mereka di Facebook tetapi tiada tindakan dikenakan terhadap Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali dan Naib Presidennya Datuk Zulkifli Nordin di atas ucapan tidak sensitif mereka.
"Dengan laporan yang dibuat, wujud penyiasatan yang sewajarnya dilakukan. Selepas siasatan kami, kertas siasatan akan diserahkan kepada Peguam Negara untuk tindakan lanjut," katanya.
Beliau berkata, kes melibatkan Ibrahim Ali masih disiasat.
Bagaimanapun, berhubung kes membabitkan Zulkifli Nordin, Peguam Negara mengarahkan polis supaya menghentikan siasatan.
"Peguam negara mengarahkan tiada tindakan lanjut terhadap kes itu kerana bukti tidak mencukupi," katanya.
Sementara itu, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, kementeriannya dan pihak polis sedang memantau beberapa NGO dan kumpulan yang cuba membangkitkan sentimen agama.
* Sumber mStar Online

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More