Translate

Tuesday 16 July 2013

Unik ! Hotel Pertama Didunia Bahan Binaannya Diperbuat Sampah Sarap


Hotel adalah salah satu tempat penginapan yang agak mewah bagi yang mampu .Tapi tahukah andakalau ada hotel yang diperbuat daripada sampah. Jom layan artikel ini.


Hotel sampah, bagaimana rasanya jika anda menginap di dalam hotel sampah ya bangunan yang tersusun dari sampah-saarap. Pasti akan memberikan pengalaman tersendiri dan mengasyikkan. Di kota Roma, Itali terdapat sebuah hotel yang bernama Corona Save The Beach Hotel.






Hotel ini dibina dari sampah-sarap yang diambil dari Pantai Corona. Corona Save The Beach Hotel sebenarnya dibina bukanlah tiada bajet tapi sebagai simbol untuk meningkatkan kesedaran mengenai keadaan pantai-pantai di Eropah yang penuh sampah sarap .




Sampah ini dipastikan sudah bebas kuman dan tidak berbau busuk, seperti sampah pada umumnya. Malangnya, hotel ini tidak mempunyai aliran elektrik dan aliran air.Hotel unik ini menarik perhatian banyak orang, bahkan supermodel terkenal, Helena Christensen juga menginap di hotel ini. Boleh juga yang kalau bangunan yang lain dibuat dari sampah ya.Pasti dunia kita bersih tanpa sampah ...sumber





0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More